Fout: U dient JavaScript in te schakelen om deze website te kunnen gebruiken. Klik hier voor uitleg over het inschakelen van JavaScript.
Gebruikersnaam vergeten?
MyChart ® Epic Systems Corporation

Activatiecode ontvangen? Eerste keer aanmelden

Veelgestelde vragen over MyChart

Vragen over inschrijven
Wat is MyChart?
Wat kost het gebruik van MyChart?
Hoe kan ik mij aanmelden?
Met wie kan ik contact opnemen als ik meer vragen heb?
Uw medisch dossier
Wanneer kan ik mijn uitslagen bekijken in MyChart?
Waarom zijn bepaalde uitslagen niet elektronisch beschikbaar via MyChart?
Wat moet ik doen als bepaalde informatie in MyChart niet klopt?
Wanneer kan ik een antwoord verwachten als ik een bericht stuur naar mijn dokter?
MyChart voor mijn familie
Kan ik het medisch dossier van een familielid bekijken in MyChart?
Kan ik vragen stellen over een familielid via mijn MyChart-account?
Kunnen mijn partner en ik samen één MyChart-account hebben?
Nadat ik me heb ingeschreven
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
Kunt u mij een nieuwe activatiecode toesturen? Ik weet deze niet meer, heb hem laten verlopen of heb hem nooit ontvangen?
Waar kan ik mijn persoonlijke informatie (zoals adresgegevens) of mijn wachtwoord wijzigen?
Technische vragen
Hoe veilig is MyChart?
Wat is het privacybeleid?
Ik ben automatisch uitgelogd. Waardoor komt dat?
Wat heb ik nodig om MyChart te kunnen gebruiken?
Mijn activatiecode werkt niet. Wat moet ik doen?

Wat is MyChart?

MyChart biedt patiënten een persoonlijke en beveiligde omgeving waarin zij delen van hun medisch dossier kunnen bekijken. U kunt via het internet informatie over uw gezondheid beheren en ontvangen. Met MyChart kunt u via het internet:

Naar boven

Wat kost het gebruik van MyChart?

MyChart is een gratis service voor onze patiënten.

Naar boven

Hoe kan ik mij aanmelden?

Patiënten die toegang willen tot MyChart krijgen een activatiecode tijdens een poliklinisch bezoek. Met deze code kunt u inloggen en uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Als u geen activatiecode heeft gekregen, kunt u het ziekenhuis bellen om er een aan te vragen of u kunt er tijdens uw volgende spreekuurafspraak om vragen.

Naar boven

Met wie kan ik contact opnemen als ik meer vragen heb?

U kunt een e-mail sturen naar MyChartSupport@*****.com, of u kunt onze MyChart support bellen op 1-xxx-xxx-xxxx.

Naar boven

Wanneer kan ik mijn uitslagen bekijken in MyChart?

Uw onderzoeksuitslagen zijn pas te zien op uw MyChart-account nadat uw arts deze heeft bekeken. Dit is meestal binnen 1-12 dagen.

Naar boven

Waarom zijn bepaalde uitslagen niet elektronisch beschikbaar via MyChart?

Uw zorgverlener bepaalt welke uitslagen wel en niet te zien zullen zijn op MyChart. Onderzoeken van gevoelige aard worden niet vrijgegeven via MyChart.

Naar boven

Wat moet ik doen als bepaalde informatie in MyChart niet klopt?

De informatie in MyChart komt direct uit uw medische dossier van uw zorginstelling. Vraag tijdens uw volgende afspraak uw dokter om eventuele onjuiste informatie te corrigeren. Uw informatie wordt bij elk bezoek bijgewerkt in uw medisch dossier.

Naar boven

Wanneer kan ik een antwoord verwachten als ik een bericht stuur naar mijn dokter of verpleegkundige?

Doorgaans ontvangt u binnen 1-3 dagen een antwoord. Gebruik MyChart om deze reden dan ook niet als u urgente vragen heeft. Neem dan contact op met uw zorginstelling of bel 911 als het een noodgeval betreft.

Naar boven

Kan ik het medisch dossier van een familielid bekijken in MyChart?

Ja, dat is mogelijk. Door middel van 'Gemachtigden-toegang' kunnen ouders of verzorgers inloggen in hun eigen MyChart-account, en vervolgens informatie bekijken over een familielid. Vraag, wanneer u zich wilt aanmelden voor deze dienst, bij uw zorginstelling om een gemachtigdenformulier en lever deze daar weer in.

Naar boven

Kan ik vragen stellen over een familielid via mijn MyChart-account?

MyChart is gekoppeld aan uw eigen persoonlijke medische dossier. Wanneer u communiceert over de medische informatie van iemand anders, komt dit in uw medisch dossier terecht. De informatie staat dan dus niet in het juiste dossier en kan mogelijk medische zorg in gevaar brengen.

Naar boven

Kunnen mijn partner en ik samen één MyChart-account hebben?

Dit is niet mogelijk. Omdat medische informatie vertrouwelijk is, dient elke volwassene een eigen MyChart-account te hebben.

Naar boven

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

U kunt contact opnemen met onze MyChart support op 1-xxx-xxx-xxxx om een nieuw wachtwoord aan te vragen. U kunt ook op de link "Wachtwoord vergeten?" klikken op de inlogpagina om uw wachtwoord online opnieuw in te stellen.

Naar boven

Kunt u mij een nieuwe activatiecode toesturen? Ik weet deze niet meer, heb hem laten verlopen of heb hem nooit ontvangen?

Neem contact met ons op via MyChartSupport@*****.com. Nadat we uw informatie hebben geverifieerd, zullen we u per post een nieuw wachtwoord toesturen. Per post. In verband met veiligheidsoverwegingen kunnen wij niet per e-mail nieuwe toegangscodes vertrekken.

Naar boven

Waar kan ik mijn persoonlijke informatie (zoals adresgegevens) of mijn wachtwoord wijzigen?

Wanneer u bent ingelogd in MyChart, kunt u onder het menu Voorkeuren uw instellingen wijzigen.

Naar boven

Hoe veilig is MyChart?

Wij nemen het privé en veilig houden van uw medische informatie zeer serieus. Toegang tot informatie vindt plaats via beveiligde toegangscodes, persoonlijke gebruikersnamen en wachtwoorden. Elke gebruiker kan zijn/haar eigen wachtwoord bedenken, en de account kan niet worden geopend zonder dat wachtwoord. MyChart maakt gebruik van de meest recente 128-bit SSL encryptie-technologie zonder caching om uw sessie automatisch te versleutelen. In tegenstelling tot normaal e-mailverkeer, vindt al het berichtenverkeer in MyChart plaats wanneer u veilig bent ingelogd.

Naar boven

Wat is het privacybeleid?

MyChart voldoet aan wet- en regelgeving aangaande uw privacy. Uw naam en e-mailadres worden met dezelfde zorg behandeld als uw medisch dossier en deze worden nooit doorverkocht aan derden.

Naar boven

Ik ben automatisch uitgelogd. Waardoor komt dat?

Wij streven ernaar uw privacy en de veiligheid van uw informatie te beschermen. Als u meer dan 15 minuten uw toetsenbord niet gebruikt, automatisch uitgelogd uit uw MyChart-sessie. Wij raden u aan uit te loggen wanneer u uw computer verlaat, zelfs als dit maar voor korte duur is.

Wat heb ik nodig om MyChart te kunnen gebruiken?

U heeft een computer nodig met toegang tot het internet en een recente internetbrowser (zoals Internet Explorer)

Naar boven

Mijn activatiecode werkt niet. Wat moet ik doen?

Om veiligheidsredenen verloopt uw toegangscode na 30 dagen. Ook is deze niet meer geldig na de eerste keer dat u deze gebruikt. Als u problemen blijft houden, dan kunt u ons per e-mail bereiken op MyChartSupport@*****.com of kunt u contact opnemen met MyChart support op 1-xxx-xxx-xxxx.

Naar boven