Fout: U dient JavaScript in te schakelen om deze website te kunnen gebruiken. Klik hier voor uitleg over het inschakelen van JavaScript.
Gebruikersnaam vergeten?
MyChart ® Epic Systems Corporation

Activatiecode ontvangen? Eerste keer aanmelden

Wat is MijnLucasAndreas

MijnLucasAndreas is een extra, kostenloze service voor patiŽnten van het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis.

Alle patiŽnten die in behandeling zijn bij de polikliniek kunnen zich aanmelden voor deze portaal, mits zij beschikken over een BSN en een e-mailadres. De aanvraag gaat via de balie van de polikliniek.

Veelgestelde vragen

Vragen over het gebruik van MijnLucasAndreas

Wat is MijnLucasAndreas?

MijnLucasAndreas is een extra, kostenloze service voor patiŽnten van het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis. MijnLucasAndreas biedt u als patiŽnt een beveiligde digitale omgeving waarin u:

Het grote voordeel voor u is, dat u zo sneller en op een moment dat het u uitkomt uw gegevens kunt inzien.

Hoe kan ik mij aanmelden voor toegang tot MijnLucasAndreas?

Als u toegang wilt tot MijnLucasAndreas kunt u dat tijdens een bezoek aan het ziekenhuis op vertoon van uw legitimatiebewijs aangeven bij de polikliniek waarbij u in behandeling bent. U ontvangt van de polikliniek medewerker een activatiecode en instructie. Met deze code is het mogelijk om de aanmelding zelf (thuis) af te ronden. Het is vooralsnog niet mogelijk om telefonisch of per e-mail een aanmelding aan te vragen.

Ik ben ingelogd in MijnLucasAndreas, maar er staat nog geen informatie in. Hoe kan dat?

Ziet u wel afspraken staan? In dat geval is er op dit moment nog geen informatie uit uw medisch dossier beschikbaar in MijnLucasAndreas.

Met wie kan ik contact opnemen voor vragen over MijnLucasAndreas?

Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met de polikliniek of met de helpdesk van MijnLucasAndreas via MijnLucasAndreas@slaz.nl.

Vragen over afspraken

Kan ik op alle poliklinieken via MijnLucas Andreas een afspraak maken?

Ja, dit kan. Echter is het niet mogelijk om voor elk onderzoek een afspraak via MijnLucasAndreas te maken. Dit heeft te maken met het feit dat een aantal onderzoeken plaatsvindt in combinatie met een ander onderzoek. U kunt wel al uw toekomstige afspraken inzien en annuleren.

Vragen over uw medische informatie

Hoe snel kan ik uitslagen van onderzoeken zien via MijnLucasAndreas?

Nieuwe onderzoeksuitslagen kunt u inzien nadat uw arts deze heeft vrijgegeven voor MijnLucasAndreas. Na 30 dagen zijn uw uitslagen automatisch zichtbaar in MijnLucasAndreas.

Kan ik al mijn uitslagen zien via MijnLucasAndreas?

U kunt al uw onderzoekuitslagen tot twee jaar terug bekijken.

Wat moet ik doen als bepaalde informatie in MijnLucasAndreas niet klopt?

De informatie op MijnLucasAndreas komt rechtstreeks uit uw medisch dossier. Indien u zaken ziet die in uw ogen niet kloppen kunt u dat melden via een bericht in MijnLucasAndreas of tijdens een bezoek aan het ziekenhuis.

Vragen over de berichtenuitwisseling

Waarom kan ik niet gewoon een email sturen met mijn vraag?

De berichtenuitwisseling tussen patiŽnt en zorgverlener(s) bevat vaak privacy gevoelig informatie. Ook afspraakinformatie geeft informatie vrij over uw zorgproces. Het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis is van mening dat gewone e-mail niet geschikt is voor dergelijke berichtenuitwisseling. MijnLucasAdreas daarentegen in hier wel geschikt voor.

Voor alle zorg gerelateerde vragen verzoeken wij u daarom eerst in te loggen in MijnLucasAndreas en gebruik te maken van de optie ďStel een vraag aan de polikliniekĒ.

Voor algemene vragen over MijnLucasAndreas kunt u wel gebruik maken van gewone e-mail via MijnLucasAndreas@slaz.nl.

Wanneer kan ik antwoord in MijnLucasAndreas verwachten als ik een bericht stuur?

Ons nadrukkelijke streven is uw vraag binnen maximaal 2 werkdagen te beantwoorden. Vaak zult u sneller antwoord krijgen. Gebruik MijnLucasAndreas nooit voor urgente vragen. In dat geval kunt u beter telefonisch contact opnemen met de betreffende polikliniek. Bel 112 als het een noodgeval betreft.

Wie beantwoordt mijn vraag?

Indien u een vraag stelt via MijnLucasAndreas aan de polikliniek wordt deze gelezen door de polikliniekmedewerker. De polikliniekmedewerker bepaalt of hij/zij uw vraag zelf kan beantwoorden of dat een verpleegkundige of uw arts dit moet doen.

Vragen over het gebruik van MijnLucasAndreas voor familieleden

Kan ik informatie van een familielid bekijken in MijnLucasAndreas?

Ja, dat is mogelijk. Voor kinderen tot 16 jaar geldt dat de wettelijke vertegenwoordiger van het kind zich kan laten registreren voor Gemachtigden toegang. Voor personen van 16 jaar en ouder geldt dat de patiŽnt een (willekeurige) andere persoon kan aanmelden voor Gemachtigden toegang.

Het is daarbij mogelijk een persoon te machtigen die zelf geen patiŽnt is in het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis.

Vraag, wanneer u zich wilt aanmelden voor deze dienst, bij het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis om een gemachtigdenformulier en lever deze daar weer in.

Kan ik vragen stellen over een familielid via MijnLucasAndreas?

MijnLucasAndreas is gekoppeld aan een persoonlijk ziekenhuis dossier. Informatie die via MijnLucasAndreas wordt uitgewisseld wordt onderdeel van dat dossier.

Alleen indien u beschikt over Gemachtigden toegang, kunt u vragen stellen namens een andere persoon. De gemachtigden toegang zorgt ervoor dat de informatie in het juiste dossier terecht komt.

Kunnen mijn partner en ik samen ťťn MijnLucasAndreas account hebben?

Dit is niet mogelijk.

MijnLucasAndreas is gekoppeld aan een persoonlijk ziekenhuis dossier. Informatie die via MijnLucasAndreas wordt uitgewisseld wordt onderdeel van dat dossier.

Daarnaast geldt dat medische informatie vertrouwelijk is. Het is alleen via Gemachtigden toegang mogelijk te communiceren over een andere persoon. Elke volwassene dient daarom zelf toegang aan te vragen om gebruik te kunnen maken van MijnLucasAndreas.

Vragen over de eerste keer aanmelden

Mijn activatiecode voor MijnLucasAndreas werkt niet. Wat moet ik doen?

Mogelijk is de code verlopen, om veiligheidsredenen is de toegangscode 30 dagen geldig. De verloopdatum staat vermeld op de brief die u hebt gekregen.

Werkt uw code niet? Dan kunt u contact met ons opnemen met de polikliniek of via MijnLucasAndreas@slaz.nl.

Het is mij niet duidelijk: wat is het verschil tussen activatiecode, gebruikersnaam en wachtwoord?

De 15-cijferige activatiecode krijgt u van het ziekenhuis en gebruikt u maar ťťn keer, namelijk als u voor het eerst aanmeldt op MijnLucasAndreas. Tijdens dat aanmeldproces kiest u zelf een gebruikersnaam en een wachtwoord.

De zelfgekozen gebruikersnaam en wachtwoord heeft u elke keer nodig om in te loggen en dient u zelf te onthouden.

Vragen over inloggen

Ik ben mijn gebruikersnaam van MijnLucasAndreas vergeten. Wat moet ik doen?

Neem de volgende stappen:

Ik ben mijn wachtwoord van MijnLucasAndreas vergeten. Wat moet ik doen?

Neem de volgende stappen:

Notabene: Voor medewerkers van het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis is uw wachtwoord onbekend en niet zichtbaar, omdat dit veilig is opgeslagen.

Ik ontvang geen emails. Wat moet ik doen?

Zodra er nieuwe informatie voor u beschikbaar is op MijnLucasAndreas, bijvoorbeeld een antwoord op uw vraag, een uitslag of informatie over uw afspraak, ontvangt u een e-mail om u hierop te attenderen.

U kunt nagaan op MijnLucasAdreas onder het kopje ĎPersoonlijke gegevensí of uw email-adres correct is ingevuld. U kunt het daar eventueel ook aanpassen.

Stuur ons een mail naar MijnLucasAndreas@slaz.nl als bovenstaande geen oplossing biedt.

Het inloggen lukt niet, er staat dat mijn account is uitgeschakeld. Wat moet ik doen?

Als uw account is uitgeschakeld kan dat meerdere oorzaken hebben. Meest voorkomende is dat u vaker dan toegestaan een verkeerd wachtwoord hebt ingevuld.

U kuntuw toegang laten de-blokkeren via een e-mail naar MijnLucasAndreas@slaz.nl.

Tip: U kunt een blokkade voorkomen door na 2 mislukte pogingen of bij twijfel te kiezen voor Wachtwoord vergeten.

Technische vragen

Hoe veilig is MijnLucasAndreas?

Wij nemen het veilig houden van uw medische informatie zeer serieus. Toegang tot informatie vindt plaats via de beveiligde toegangscodes, een persoonlijke gebruikersnaam en een wachtwoord waaraan bepaalde eisen worden gesteld en dat beveiligd wordt opgeslagen. Uw wachtwoord is daarbij niet zichtbaar voor medewerkers van het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis.

MijnLucasAndreas maakt gebruik van de meest recente technologie om uw sessie automatisch te versleutelen. Berichtenverkeer dat plaatsvindt wanneer u bent ingelogd, is daarmee goed beveiligd, in tegenstelling tot normaal e-mailverkeer.

Wat is het privacybeleid van MijnLucasAndreas?

MijnLucasAndreas voldoet aan wet- en regelgeving aangaande uw privacy. Uw naam en e-mailadres worden met dezelfde zorg behandeld als uw medisch dossier en deze worden nooit doorverkocht aan derden.

Ik ben automatisch uitgelogd uit MijnLucasAndreas. Waardoor komt dat?

Om de privacy van uw gegevens te waarborgen, wordt u als u meer dan 15 minuten uw toetsenbord niet gebruikt automatisch uitgelogd uit MijnLucasAndreas. Wij raden u aan om altijd uit te loggen als u klaar bent of als u uw computer verlaat, zelfs als dit maar voor even is.

Wat heb ik nodig om MijnLucasAndreas te kunnen gebruiken?

U heeft een computer nodig met toegang tot het internet en een recente internetbrowser. MijnLucasAndreas is succesvol getest met de volgende Internet browsers: Internet Explorer (vanaf versie 7), Firefox en Google Chrome.

Meer vragen

Hoe kan ik op MijnLucasAndreas persoonlijke informatie, zoals adresgegevens of mijn wachtwoord wijzigen?

Wanneer u bent ingelogd in MijnLucasAndreas, kunt u onder het menu ĎPersoonlijke gegevensí zelf een aantal zaken wijzingen, zoals uw adres, uw wachtwoord of beveiligingsvraag en uw emailadres.

U kunt niet uw gebruikersnaam wijzigen.

Mijn vraag over MijnLucasAndreas is nog niet beantwoord, met wie kan ik contact opnemen?

Staat uw vraag niet in het lijstje met veelgestelde vragen? Dan kunt u een e-mail sturen naar MijnLucasAndreas@slaz.nl