Fout: U dient JavaScript in te schakelen om deze website te kunnen gebruiken. Klik hier voor uitleg over het inschakelen van JavaScript.
Gebruikersnaam vergeten?
MyChart ® Epic Systems Corporation

Activatiecode ontvangen? Eerste keer aanmelden

Wat is MijnOLVG

MijnOLVG is een extra, kostenloze service voor patiŽnten van het OLVG (voorheen Sint Lucas Andreas Ziekenhuis).

Alle patiŽnten die in behandeling zijn bij de polikliniek kunnen zich aanmelden voor dit portaal, mits zij beschikken over een BSN en een e-mailadres. De aanvraag gaat via de balie van de polikliniek.

Veelgestelde vragen

Vragen over het gebruik van MijnOLVG

Wat is MijnOLVG?

MijnOLVG is een extra, kostenloze service voor patiŽnten van het OLVG. MijnOLVG biedt u als patiŽnt een beveiligde digitale omgeving waarin u:

Het grote voordeel voor u is, dat u zo sneller en op een moment dat het u uitkomt uw gegevens kunt inzien.

Hoe kan ik mij aanmelden voor toegang tot MijnOLVG?

Als u toegang wilt tot MijnOLVG kunt u dat tijdens een bezoek aan het ziekenhuis op vertoon van uw legitimatiebewijs aangeven bij de polikliniek waarbij u in behandeling bent. U ontvangt van de polikliniek medewerker een activatiecode en instructie. Met deze code is het mogelijk om de aanmelding zelf (thuis) af te ronden. Het is vooralsnog niet mogelijk om telefonisch of per e-mail een aanmelding aan te vragen.

Ik ben ingelogd in MijnOLVG, maar er staat nog geen informatie in. Hoe kan dat?

Ziet u wel afspraken staan? In dat geval is er op dit moment nog geen informatie uit uw medisch dossier beschikbaar in MijnOLVG.

Met wie kan ik contact opnemen voor vragen over MijnOLVG?

Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met de polikliniek of met de helpdesk van MijnOLVG via mijnolvg@olvg.nl.

Vragen over afspraken

Kan ik op alle poliklinieken via MijnOLVG een afspraak maken?

Ja, dit kan. Echter is het niet mogelijk om voor elk onderzoek een afspraak via MijnOLVG te maken. Dit heeft te maken met het feit dat een aantal onderzoeken plaatsvindt in combinatie met een ander onderzoek. U kunt wel al uw toekomstige afspraken inzien en annuleren.

Vragen over uw medische informatie

Hoe snel kan ik uitslagen van onderzoeken zien via MijnOLVG?

Nieuwe onderzoeksuitslagen kunt u inzien nadat uw arts deze heeft vrijgegeven voor MijnOLVG. Na 30 dagen zijn uw uitslagen automatisch zichtbaar in MijnOLVG.

Kan ik al mijn uitslagen zien via MijnOLVG?

U kunt al uw onderzoekuitslagen tot twee jaar terug bekijken.

Wat moet ik doen als bepaalde informatie in MijnOLVG niet klopt?

De informatie op MijnOLVG komt rechtstreeks uit uw medisch dossier. Indien u zaken ziet die in uw ogen niet kloppen kunt u dat melden via een bericht in MijnOLVG of tijdens een bezoek aan het ziekenhuis.

Vragen over de berichtenuitwisseling

Waarom kan ik niet gewoon een email sturen met mijn vraag?

De berichtenuitwisseling tussen patiŽnt en zorgverlener(s) bevat vaak privacy gevoelig informatie. Ook afspraakinformatie geeft informatie vrij over uw zorgproces. Het OLVG is van mening dat gewone e-mail niet geschikt is voor dergelijke berichtenuitwisseling. MijnOLVG daarentegen in hier wel geschikt voor.

Voor alle zorg gerelateerde vragen verzoeken wij u daarom eerst in te loggen in MijnOLVG en gebruik te maken van de optie ďStel een vraag aan de polikliniekĒ.

Voor algemene vragen over MijnOLVG kunt u wel gebruik maken van gewone e-mail via mijnolvg@olvg.nl.

Wanneer kan ik antwoord in MijnOLVG verwachten als ik een bericht stuur?

Ons nadrukkelijke streven is uw vraag binnen maximaal 2 werkdagen te beantwoorden. Vaak zult u sneller antwoord krijgen. Gebruik MijnOLVG nooit voor urgente vragen. In dat geval kunt u beter telefonisch contact opnemen met de betreffende polikliniek. Bel 112 als het een noodgeval betreft.

Wie beantwoordt mijn vraag?

Indien u een vraag stelt via MijnOLVG aan de polikliniek wordt deze gelezen door de polikliniekmedewerker. De polikliniekmedewerker bepaalt of hij/zij uw vraag zelf kan beantwoorden of dat een verpleegkundige of uw arts dit moet doen.

Vragen over het gebruik van MijnOLVG voor familieleden

Kan ik informatie van een familielid bekijken in MijnOLVG?

Ja, dat is mogelijk. Voor kinderen tot 16 jaar geldt dat de wettelijke vertegenwoordiger van het kind zich kan laten registreren voor Gemachtigden toegang. Voor personen van 16 jaar en ouder geldt dat de patiŽnt een (willekeurige) andere persoon kan aanmelden voor Gemachtigden toegang.

Het is daarbij mogelijk een persoon te machtigen die zelf geen patiŽnt is in het OLVG.

Vraag, wanneer u zich wilt aanmelden voor deze dienst, bij het OLVG om een gemachtigdenformulier en lever deze daar weer in.

Kan ik vragen stellen over een familielid via MijnOLVG?

MijnOLVG is gekoppeld aan een persoonlijk ziekenhuis dossier. Informatie die via MijnOLVG wordt uitgewisseld wordt onderdeel van dat dossier.

Alleen indien u beschikt over Gemachtigden toegang, kunt u vragen stellen namens een andere persoon. De gemachtigden toegang zorgt ervoor dat de informatie in het juiste dossier terecht komt.

Kunnen mijn partner en ik samen ťťn MijnOLVG account hebben?

Dit is niet mogelijk.

MijnOLVG is gekoppeld aan een persoonlijk ziekenhuis dossier. Informatie die via MijnOLVG wordt uitgewisseld wordt onderdeel van dat dossier.

Daarnaast geldt dat medische informatie vertrouwelijk is. Het is alleen via Gemachtigden toegang mogelijk te communiceren over een andere persoon. Elke volwassene dient daarom zelf toegang aan te vragen om gebruik te kunnen maken van MijnOLVG.

Vragen over de eerste keer aanmelden

Mijn activatiecode voor MijnOLVG werkt niet. Wat moet ik doen?

Mogelijk is de code verlopen, om veiligheidsredenen is de toegangscode 30 dagen geldig. De verloopdatum staat vermeld op de brief die u hebt gekregen.

Werkt uw code niet? Dan kunt u contact met ons opnemen met de polikliniek of via mijnolvg@olvg.nl.

Het is mij niet duidelijk: wat is het verschil tussen activatiecode, gebruikersnaam en wachtwoord?

De 15-cijferige activatiecode krijgt u van het ziekenhuis en gebruikt u maar ťťn keer, namelijk als u voor het eerst aanmeldt op MijnOLVG. Tijdens dat aanmeldproces kiest u zelf een gebruikersnaam en een wachtwoord.

De zelfgekozen gebruikersnaam en wachtwoord heeft u elke keer nodig om in te loggen en dient u zelf te onthouden.

Vragen over inloggen

Ik ben mijn gebruikersnaam van MijnOLVG vergeten. Wat moet ik doen?

Neem de volgende stappen:

Ik ben mijn wachtwoord van MijnOLVG vergeten. Wat moet ik doen?

Neem de volgende stappen:

Notabene: Voor medewerkers van het OLVG is uw wachtwoord onbekend en niet zichtbaar, omdat dit veilig is opgeslagen.

Ik ontvang geen emails. Wat moet ik doen?

Zodra er nieuwe informatie voor u beschikbaar is op MijnOLVG, bijvoorbeeld een antwoord op uw vraag, een uitslag of informatie over uw afspraak, ontvangt u een e-mail om u hierop te attenderen.

U kunt nagaan op MijnOLVG onder het kopje ĎPersoonlijke gegevensí of uw email-adres correct is ingevuld. U kunt het daar eventueel ook aanpassen.

Stuur ons een mail naar mijnolvg@olvg.nl als bovenstaande geen oplossing biedt.

Het inloggen lukt niet, er staat dat mijn account is uitgeschakeld. Wat moet ik doen?

Als uw account is uitgeschakeld kan dat meerdere oorzaken hebben. Meest voorkomende is dat u vaker dan toegestaan een verkeerd wachtwoord hebt ingevuld.

U kuntuw toegang laten de-blokkeren via een e-mail naar mijnolvg@olvg.nl.

Tip: U kunt een blokkade voorkomen door na 2 mislukte pogingen of bij twijfel te kiezen voor Wachtwoord vergeten.

Technische vragen

Hoe veilig is MijnOLVG?

Wij nemen het veilig houden van uw medische informatie zeer serieus. Toegang tot informatie vindt plaats via de beveiligde toegangscodes, een persoonlijke gebruikersnaam en een wachtwoord waaraan bepaalde eisen worden gesteld en dat beveiligd wordt opgeslagen. Uw wachtwoord is daarbij niet zichtbaar voor medewerkers van het OLVG.

MijnOLVG maakt gebruik van de meest recente technologie om uw sessie automatisch te versleutelen. Berichtenverkeer dat plaatsvindt wanneer u bent ingelogd, is daarmee goed beveiligd, in tegenstelling tot normaal e-mailverkeer.

Wat is het privacybeleid van MijnOLVG?

MijnOLVG voldoet aan wet- en regelgeving aangaande uw privacy. Uw naam en e-mailadres worden met dezelfde zorg behandeld als uw medisch dossier en deze worden nooit doorverkocht aan derden.

Ik ben automatisch uitgelogd uit MijnOLVG. Waardoor komt dat?

Om de privacy van uw gegevens te waarborgen, wordt u als u meer dan 15 minuten uw toetsenbord niet gebruikt automatisch uitgelogd uit MijnOLVG. Wij raden u aan om altijd uit te loggen als u klaar bent of als u uw computer verlaat, zelfs als dit maar voor even is.

Wat heb ik nodig om MijnOLVG te kunnen gebruiken?

U heeft een computer nodig met toegang tot het internet en een recente internetbrowser. MijnOLVG is succesvol getest met de volgende Internet browsers: Internet Explorer (vanaf versie 7), Firefox en Google Chrome.

Meer vragen

Hoe kan ik op MijnOLVG persoonlijke informatie, zoals adresgegevens of mijn wachtwoord wijzigen?

Wanneer u bent ingelogd in MijnOLVG, kunt u onder het menu ĎPersoonlijke gegevensí zelf een aantal zaken wijzingen, zoals uw adres, uw wachtwoord of beveiligingsvraag en uw emailadres.

U kunt niet uw gebruikersnaam wijzigen.

Mijn vraag over MijnOLVG is nog niet beantwoord, met wie kan ik contact opnemen?

Staat uw vraag niet in het lijstje met veelgestelde vragen? Dan kunt u een e-mail sturen naar mijnolvg@olvg.nl